Skip til hoved indholdet
    Hjem Borger Velkommen til Assens Madservice

Velkommen til Assens Madservice

Læs hvordan du bliver tilmeldt til at få mad fra Assens Madservice, og hvordan du laver din første bestilling

Du skal kontakte kommunens visitationsenhed på tlf. 64 74 71 94, hvis du ønsker at blive tilmeldt til madservice. Visitationsenheden kan kontaktes alle hverdage mellem kl. 08.00 og 09.00.

Du kan blive tilmeldt til madservice, i kortere eller længere tid, hvis;

  • Du har en nedsat fysisk og psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer, der gør du ikke selv kan tilberede mad

     Og/eller

  • Du ikke kan overskue og planlægge indkøb af dagligvarer eller du ikke selv kan foretage indkøbet

Har du behov for hjælp i forbindelse med anretning eller spisning af måltidet, aftales dette med visitationsenheden.

Se mere om hvordan du bestiller mad og andre praktiske oplysninger

Bestilling


Din madchauffør har bestillingsseddelen med til dig. Hjemmeplejen kan være dig behjælpelig med at udfylde bestillingssedlen, hvis du har behov for det.
Du bestiller maden fra menukortet for 2 uger  ad gangen. Du skal bestille mindst 4 hovedretter hver uge.

Derud over kan du også bestille biretter, frokostplatter, råkost/salater, proteindrik og proteinrig dessert. Det er synligt på bestillings listerne hvad de forskellige ting koster.

 
Du kan aflevere den udfyldte bestillingsseddel til madchaufføren. Vi skal have din bestilling 6 uger før levering.

Hvis du ikke returnerer din bestilling


Hører vi ikke fra dig, vil du automatisk få leveret de syv første hovedretter på menuplanen.


Levering


Maden bliver leveret en gang om ugen, onsdagen eller torsdag året rundt. Hvis en helligdag falder på din leveringsdag så kommer vi også der.
Hvis du ikke er hjemme ved levering, kan madchaufføren bruge nøgleboks og derved låse sig ind og leverer maden. Dette sker kun efter skriftlig aftale med dig.

Ønskes maden at afbestilles igen permanent, hvis der ikke længere er behov eller der flyttes på plejehjem.

Så kontaktes kommunens visitationsenhed på tlf. 64 74 71 94, på samme måde som da maden blev tilmeldt. Visitationsenheden kan kontaktes alle hverdage mellem kl. 08.00 og 09.00.

Betalingen af maden sker med PBS-opkrævning. Du kan tilmelde dig PBS via banken eller udfylde skemaet her på siden og sende det til Assens Madservice, så ordner vi det.

Hvis du ikke tilmelder dig betalingsservice, vil du automatisk modtage et girokort sidst på måneden.

Din afregning vil altid være i hele uger og komme med en måneds forsinkelse. ex. mad fra januar mdr - girokost udsendes 1. marts.

Hvis du mod forventning ikke får betalt din regning, vil du modtage en rykkerskrivelse med rykkergebyr på 250 kr. fra inkasso.

Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os.

 

Priserne på maden er politisk bestemt og vedtages en gang om året.

Priserne kan ses på Assens Kommunes Hjemmeside under Ældre/Madservice

Se takster for maden på Assens Kommunes hjemmeside

Assens Madservice kører ikke maden ud selv, men har en aftale med en privat leverandør.

På nuværende tidspunkt er det Multi Trans A/S der bruges som leverandør.

Du har mulighed for at få en mikroovn af Assens Kommunes Madservice.

Går din mikroovn i stykker kontakt os for at få en ny.

Når du ikke skal bruge den længere, skal vi ikke have den retur, da vi aldrig sender en brugt mikroovn ud igen.

Når du får besøg af din familie eller andre i din omgangskreds, har du mulighed for at bestille én portion ekstra mad.

Kontakt os og vi finder ud af det.

Al vores emballage er godkendt til brug af fødevarer. Den skal sorteres med det øvrige plast affald og genbruges. Madbakker skabt med omtanke for miljøet.

Dine måltidsbakker er fremstillet
med stort indhold af genbrugsplast
fra flasker og bakker.
Måltidsbakkerne er lavet i C-PET, der gør
dem velegnede til håndtering af varme
og kolde retter. Bakkerne tåler frost, høje
temperaturer og kan komme i mikroovnen.

Måltidsbakken skal ikke tilbageleveres.


Når du er færdig med den, sorterer du den
som plastaffald, så plastikken kan anvendes
igen – måske til en ny måltidsbakke.

Den indgår i et cirkulært ressourceforbrug,
der mindsker plastaffald.

 

 

Opbevaring og holdbarhed

Når du modtager maden, er den nedkølet, og chaufføren sætter den i dit køleskab til opbevaring.

Husk at gøre plads til maden i køleskabet.

Opbevar ved maksimum 5 grader

Det er vigtigt for madens holdbarhed, at temperaturen i køleskabet er maksimum 5 grader.

Holdbarhed

Når du modtager maden, vil den have en holdbarhed på 9-14 dage i køleskab afhængig af hvad det er. Alle bakker er mærket med en holdbarhedsdato.

Maden skal kasseres, hvis sidste holdbarhedsdato er overskredet.

Gem ikke rester

Vi anbefaler, at du ikke gemmer eventuelle rester til senere brug.

Assens Kommunes Madservice
Odensevej 29D
5610 Assens

Telefon: 64 74 69 55

Nyttige links